• 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
Baratheon schreef:
02 okt 2018, 08:37
Thanks voor je reactie! Vanaf welke week had je er last van en heb je hiervoor ook fysio gehad?
Ik had het vanaf een week of 18. Vanaf 24 weken ben ik toen minder gaan werken. Ik liep bij een oefentherapeut(mensendieck) . Het is echter niet iets wat op te lossen is, maar wat alleen wat misschien beperkt kan worden door andere houding en oefeningen.
van Baratheon 

Wie dit leest is gek
Een vraagje voor de mam's met een 2de kindje. Konden jullie ook nog genieten van de kraamtijd ? Ik kon het bij men eerste niet, hoop dat ik het bij men 2de wel ga kunnen, maar heb bang dat het héél vermoeiend gaat zijn omdat ik dan een peuter heb rond lopen...
Poppie schreef:
04 okt 2018, 16:21
Een vraagje voor de mam's met een 2de kindje. Konden jullie ook nog genieten van de kraamtijd ? Ik kon het bij men eerste niet, hoop dat ik het bij men 2de wel ga kunnen, maar heb bang dat het héél vermoeiend gaat zijn omdat ik dan een peuter heb rond lopen...
Ben dan nog wel niet zwanger, maar wil dit ook graag weten! Voelde me bij de kraamtijd van zoontje afschuwelijk, en heb soms het idee dat de kans op een mooie kraamtijd nu voorgoed verkeken is. Hoewel je je bij een 2e misschien ook minder gek/onzeker laat maken en er daardoor meer van geniet?
Dat vraag ik me dus ook af! Ik weet wel dat ik een stuk assertiever zal gaan zijn en ik denk ook wel een stuk relaxter dan met de 1e hoor. Helaas is het hier nog niet zo ver maar ik zit er nog wel eens over na te denken.
Ik heb me de eerste tijd met mijn dochter ook helemaal blij gevoeld. Ik vond het vooral heel moeilijk en was blij dat mijn man dan thuis was. Gelukkig weet ik intussen dat het doodnormaal is, maar men, wat heb ik me toen schuldig gevoeld.

Wie dit leest is gek
Het zit er bij mij ook over 3 tot 6 weken aan te komen, m'n zoontje is dan net 2 en ik vind t ook heel spannend. Vond het bij de eerste juist zo relaxt, heb een week binnen gezeten, eerste 4 dagen m'n kamer niet uit gekomen.
Heb hier wel een paar keer gelezen van meiden die een hele pittige eerste tijd hadden (ook wel depressies) en die een onverwacht fijne start hadden met nr 2. Dus het kan denk ik wel goed.
M'n zoontje heeft ineens heeeeel erg last van verlatingsangst bij mij. Gelukkig nog niet op z'n opvang, maar bij opa en oma enzo echt gillen. Voorheen absoluut 0 last van. Hij wordt deze week 2. Zal ie aanvoelen dat er een verandering aankomt of is het de leeftijd?
Ik denk dat het ook wel een leeftijd dingetje is. Ik denk niet dat hij al voldoende kan begrijpen wat er gaat gebeuren.

Wie dit leest is gek
Poppie schreef:Een vraagje voor de mam's met een 2de kindje. Konden jullie ook nog genieten van de kraamtijd ? Ik kon het bij men eerste niet, hoop ik het bij men 2de wel ga kunnen, maar heb bang dat het héél vermoeiend gaat zijn omdat ik dan een peuter heb rond lopen...
Juist bij de tweede heb ik een veel fijnere kraamtijd gehad. De bevalling ging veel soepeler en ik had fijne kraamzorg. Bij de eerste was dat heel anders. Ik was ook niet zo onzeker als de eerste keer. De kraamverzorgster hoefde zich niet steeds met de baby bezig te houden of dingen uit te leggen. Die ruimde op, maakte lekkere fruithapjes voor mij en ging ook met mijn oudste naar de speeltuin. Elke middag ben ik gaan rusten in bed met de baby. Mijn man ging ook veel naar buiten met de oudste. Tijdens mijn verlof had ik veel extra gekookt dus de vriezer zat vol gezond en lekker eten. Ik heb zelfs nog een postpartum massage aan huis gehad toen de baby sliep. Ik vond het allemaal soepeler gaan dam de eerste keer. Wel had ik ook last van kraamtranen en stemmingswisselingen. Dat viel me wel tegen. Duurde drie weken.
Bedankt iedereen voor de antwoorden. Denk dat ik vooral men man of iemand anders veel op pad moet sturen met mijn zoontje. Of hem misschien de eerste 3 nachten moet laten logeren.. Ik zie wel dan.
Ik zou je zoontje niet de eerste drie nachten laten logeren. Het is natuurlijk al allemaal raar dat er nog een kindje bij komt en hij niet alle aandacht meer krijgt, en dan wordt hij ook nog min of meer 'weggestuurd'. Misschien dat opa's en oma's hem de eerste dagen overdag eens mee op pad kunnen nemen en de kraamzorg doet hierin vast ook wel wat.
van Poppie 

Wie dit leest is gek
Wanneer zouden jullie testen? Ik heb online bij sen.sitest testen gekocht, en dat blijken testen te zijn die je 6 dagen voor je nod kan gebruiken. Ik vraag me alleen af of het slim is.
@Doornroosje: ik zou voorzichtig zijn met vroeg testen omdat het dan nog niet zo betrouwbaar is. Het beste is toch wachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden, dan heb je zekerheid. Ik heb zelf ervaring met positief testen +/- 4 dagen voor verwachtte ongesteldheid en een week later toch ongesteld worden, helemaal niet leuk! Andersom geldt het ook: een negatieve test zo vroeg sluit een zwangerschap nog niet helemaal uit (kijk ook even in de bijsluiter voor percentages).

Maar ik snap het ook heel goed als je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen ;)
Doornroosje schreef:
28 okt 2018, 23:27
Wanneer zouden jullie testen? Ik heb online bij sen.sitest testen gekocht, en dat blijken testen te zijn die je 6 dagen voor je nod kan gebruiken. Ik vraag me alleen af of het slim is.
Ik teste ook vroeg en die was negatief. 3 dagen later toch echt zwanger. Inmiddels 19 weken.
Ik zou rustig wachten met testen ;)
Dankjewel voor jullie reactie! Jullie antwoorden bevestigd mijn gevoel. Ben alleen zo nieuwsgierig, maar ik ga proberen te wachten ;)
Hebben jullie een aparte spaarrekening voor jullie kind? Alle kindspaarrekeningen komen ter beschikking van het op zijn 18e verjaardag. Persoonlijk zou ik het liever wat later of naar ons eigen inzicht willen bepalen.
Ja die hebben wij wel, bij de RABO. Als je niet wil dat jullie kind erbij kan op haar 18e, kan je natuurlijk een openen op eigen naam.

Wie dit leest is gek
@DeHik Wij zijn dat ook van plan, om daar elke maand iets op te zetten vanaf haar geboorte! Maar wat je zegt wist ik niet, ik vind er inderdaad ook wel iets voor te zeggen om het iets langer in eigen beheer te (kunnen) hebben.
Ik ben net gestopt met de pil en hoop volgend jaar zwanger te worden. Nu is het weer tijd voor zorgverzekering ed. is het handig als je je extra verzekerd ?
@Magnolia Is natuurlijk ook afhankelijk van andere behoeftes (fysio etc). Wij zijn aan het rekenen geweest. Ik heb toen een aanvullende verzekering afgesloten, maar niet de meest uitgebreide.
van Magnolia 
@Magnolia Het is indd even een werkje. Kijk vooral of je kraamzorg wel volledig wel verzekeren. In ons geval was het goedkoper om de eigen bijdrage te betalen.
van Magnolia 
@Magnolia leuk! Qua zvz vond ik het de moeite niet om extra te verzekeren, maar ik wist al dat ik graag thuis wil bevallen. Dus als ik naar het ziekenhuis moet, zal dat wrs medisch zijn dus geen eigen risico.
van Magnolia 
Enige waar ik extra op uitkom voor 10e per maand is een kraampakket van 20 euro.
En bij een andere zorgaandbieder 3 extra fysio maar duurder en niet helemaal vrije keuze (heb ik nu wel). Denk dat ik maar blijf.
Drie dagen over tijd en zware, gevoelige borsten. En ik durf nog niet te testen. Zondag had ik een minibeetje rozig slijm bij het afvegen. We hebben ook maar heel weinig seks gehad de afgelopen tijd. Ik heb met mn vriend afgesproken om te testen als het dit weekend nog niet begonnen is.
Poesch schreef:
Gisteren, 22:59
Drie dagen over tijd en zware, gevoelige borsten. En ik durf nog niet te testen. Zondag had ik een minibeetje rozig slijm bij het afvegen. We hebben ook maar heel weinig seks gehad de afgelopen tijd. Ik heb met mn vriend afgesproken om te testen als het dit weekend nog niet begonnen is.
Mijn borsten voelen dus beide aan alsof er op dezelfde plekken (aan de zijkanten) een soort harde stukken inzitten.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30