Hoi!

Ik zou graag gebruik willen maken van jullie expertise. De laatste maanden ben ik onzeker over mijn huid en ik wil mijn skincare routine aanpassen. Ik heb een gecombineerde huid: mijn wangen zijn normaal tot droog en mijn t-zone is normaal tot vet, daarnaast heb ik een vochtarme huid. De huidproblemen die ik wil aanpakken zijn vergrote poriën, onderhuidse bultjes en een oneffen teint. Tot nog toe heb ik de volgende producten in mijn mandje en ik ben benieuwd naar jullie advies:

Ochtend
Niacinamide 10% + Zinc 1%: Ik heb eerder niacinamide gebruikt (van InstaNatural) en ik merk dat tweemaal daags te heftig is voor mijn huid
Hyaluronic Acid 2% + B5
Natural Moisturizing Factors + HA: Ik gebruik nu de Olaz 7-1 Parfumvrij, maar ik merk dat deze niet fijn werkt in combinatie met andere verzorgingsproducten waardoor het gaat pillen

Avond
Hyaluronic Acid 2% + B5
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%
Natural Moisturizing Factors + HA of 100% Plant-Derived Squalane

Een hele lijst, maar ik ben benieuwd naar jullie advies!
Mariska** schreef:
09 jul 2018, 14:13
Hoi!

Ik zou graag gebruik willen maken van jullie expertise. De laatste maanden ben ik onzeker over mijn huid en ik wil mijn skincare routine aanpassen. Ik heb een gecombineerde huid: mijn wangen zijn normaal tot droog en mijn t-zone is normaal tot vet, daarnaast heb ik een vochtarme huid. De huidproblemen die ik wil aanpakken zijn vergrote poriën, onderhuidse bultjes en een oneffen teint. Tot nog toe heb ik de volgende producten in mijn mandje en ik ben benieuwd naar jullie advies:

Ochtend
Niacinamide 10% + Zinc 1%: Ik heb eerder niacinamide gebruikt (van InstaNatural) en ik merk dat tweemaal daags te heftig is voor mijn huid
Hyaluronic Acid 2% + B5
Natural Moisturizing Factors + HA: Ik gebruik nu de Olaz 7-1 Parfumvrij, maar ik merk dat deze niet fijn werkt in combinatie met andere verzorgingsproducten waardoor het gaat pillen

Avond
Hyaluronic Acid 2% + B5
Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2%
Natural Moisturizing Factors + HA of 100% Plant-Derived Squalane

Een hele lijst, maar ik ben benieuwd naar jullie advies!
Allereerst, welkom. En je heb er al duidelijk over na gedacht. Het eerste dat bij mij op komt, is waarom je extra hyaluronic acid neemt? Dat zit ook al in de andere producten die je in je routine hebt opgenomen.
Als je een vochtarme huid hebt, zou ik vooral ook een olie erbij nemen. Dit kan je met een druppeltje ook mengen door de NMF, zodat je deze wat rijker maakt. NMF is een fijne creme, maar vooral voor droge/vochtarme gedeeltes van je huid mogelijk wat te weinig, zeker voor de nacht. Door de olie kun je er een beetje mee spelen.

Verder, de Niacinamide pilt erg, vooral als je dit royaal wilt gebruiken (zoals ik fijn vind). Dan kun je het beter naar de avond verplaatsen en omruilen met het Vit c product? Ik ken dit Vit C product niet, misschien anderen? Maar ik lees er wel reviews over, en die zijn niet erg positief. Het is een creme, maar vooral erg gritty, je voelt de poeder nog in de creme, zeg maar. En daarom twijfelen mensen aan de werkzaamheid. Maar het kan ook werken, zie deze post: https://www.beautifulwithbrains.com/the ... a-spheres/
Ik word zelf heel blij van de Ascorbyl Glucoside 12%.

Tot slot, ik zou ook nog de Granactive Retinoid 2% serum toevoegen voor 's avonds. Een supermild serum, dat bij lang gebruik (trek er zo 3 maanden voor uit) echt een mooie huid oplevert.
Succes!
Kaatje schreef:
09 jul 2018, 16:38
Allereerst, welkom. En je heb er al duidelijk over na gedacht. Het eerste dat bij mij op komt, is waarom je extra hyaluronic acid neemt? Dat zit ook al in de andere producten die je in je routine hebt opgenomen.
Als je een vochtarme huid hebt, zou ik vooral ook een olie erbij nemen. Dit kan je met een druppeltje ook mengen door de NMF, zodat je deze wat rijker maakt. NMF is een fijne creme, maar vooral voor droge/vochtarme gedeeltes van je huid mogelijk wat te weinig, zeker voor de nacht. Door de olie kun je er een beetje mee spelen.

Verder, de Niacinamide pilt erg, vooral als je dit royaal wilt gebruiken (zoals ik fijn vind). Dan kun je het beter naar de avond verplaatsen en omruilen met het Vit c product? Ik ken dit Vit C product niet, misschien anderen? Maar ik lees er wel reviews over, en die zijn niet erg positief. Het is een creme, maar vooral erg gritty, je voelt de poeder nog in de creme, zeg maar. En daarom twijfelen mensen aan de werkzaamheid. Maar het kan ook werken, zie deze post: https://www.beautifulwithbrains.com/the ... a-spheres/
Ik word zelf heel blij van de Ascorbyl Glucoside 12%.

Tot slot, ik zou ook nog de Granactive Retinoid 2% serum toevoegen voor 's avonds. Een supermild serum, dat bij lang gebruik (trek er zo 3 maanden voor uit) echt een mooie huid oplevert.
Succes!
Wow! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik hoopte al dat je zou reageren haha. Ik lees al een tijdje mee, ook op FF, en jij geeft altijd goed advies.

Ik wilde de hyaluronic acid toevoegen vanwege mn vochtarme huid, maar dit vind jij overbodig? Ik heb in ieder geval de Vitamine C Suspension verandert naar de Ascorbyl Glucoside Solution. Tot slot, kan ik de Squalane ook mixen met de NMF?

Mariska** schreef:
09 jul 2018, 19:03
Wow! Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik hoopte al dat je zou reageren haha. Ik lees al een tijdje mee, ook op FF, en jij geeft altijd goed advies.

Ik wilde de hyaluronic acid toevoegen vanwege mn vochtarme huid, maar dit vind jij overbodig? Ik heb in ieder geval de Vitamine C Suspension verandert naar de Ascorbyl Glucoside Solution. Tot slot, kan ik de Squalane ook mixen met de NMF?

Zeker kun je Squalane mengen, ik vind het wel een prettige olie. Ook geweldig door een matte foundation gemengd, trouwens. Ik vind zelf de hyaluronic acid een beetje teveel van het goede, omdat het ook dezelfde substantie heeft als de rest. Ik gebruik tegenwoordig een toner met veel hyaluronzuur, en dat werkt veel lekkerder.

Ik lees/schrijf trouwens niet mee op FF hoor ;)
Mijn eerste TO-bestelling is binnen, joehoe! Ben erg benieuwd naar hoe zo'n skincare routine zal uitpakken. Ik gebruikte eigenlijk gewoon kokosolie, reinigingsmelk en tonic van nivea om make-up te verwijderen en random dagcrème voor hydratatie. Ik hoop dat de onderhuidse bultjes, grove poriën, oneffen kleur en (tijdens de menstruatie) puistjes worden opgelost.

Mijn routine:

AM
1. Reinigingsmelk van nivea nog opmaken
2. Nicinamide 10% + Zinc 1% of Salicylic acid 2% bij veel bultjes of puistjes
3. Caffeine Solution 5% + EGCG
4. Natural Moisturizing Factors + HA

PM
1. Kokosolie en reinigingsmelk
2. Glycolic acid 7% toner
3. Granactive retinoid 2% emulsion
4. Aplha arbutin 2% + HA
5. Buffet
6. Caffeine Solution 5% + EGCG
7. 100% plant derived Squalane

Is dit een goede en volledige routine? Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer producten elkaar tegenwerken.

Er ontbreekt ook nog een spf, krijg erg veel puistjes en vet hoofd van zonnebrand. Ik lees niet veel goeds over de mineral uv filters. Ik las ook dat er een invisible spf crème aankomt. Ben benieuwd!
Bladerdeeg schreef:
25 jul 2018, 23:15
Mijn eerste TO-bestelling is binnen, joehoe! Ben erg benieuwd naar hoe zo'n skincare routine zal uitpakken. Ik gebruikte eigenlijk gewoon kokosolie, reinigingsmelk en tonic van nivea om make-up te verwijderen en random dagcrème voor hydratatie. Ik hoop dat de onderhuidse bultjes, grove poriën, oneffen kleur en (tijdens de menstruatie) puistjes worden opgelost.

Mijn routine:

AM
1. Reinigingsmelk van nivea nog opmaken
2. Nicinamide 10% + Zinc 1% of Salicylic acid 2% bij veel bultjes of puistjes
3. Caffeine Solution 5% + EGCG
4. Natural Moisturizing Factors + HA

PM
1. Kokosolie en reinigingsmelk
2. Glycolic acid 7% toner
3. Granactive retinoid 2% emulsion
4. Aplha arbutin 2% + HA
5. Buffet
6. Caffeine Solution 5% + EGCG
7. 100% plant derived Squalane

Is dit een goede en volledige routine? Ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer producten elkaar tegenwerken.

Er ontbreekt ook nog een spf, krijg erg veel puistjes en vet hoofd van zonnebrand. Ik lees niet veel goeds over de mineral uv filters. Ik las ook dat er een invisible spf crème aankomt. Ben benieuwd!
Als.je last hebt van onderhuidse bultjes dan kun je beter de kokosolie uit je routine halen. Dat kan je huid namelijk enorm verstoppen. Ik kreeg er ook onderhuidse bultjes (nah zeg maar bulten) van.
TheEvilQueen schreef:
27 jul 2018, 18:40
Als.je last hebt van onderhuidse bultjes dan kun je beter de kokosolie uit je routine halen. Dat kan je huid namelijk enorm verstoppen. Ik kreeg er ook onderhuidse bultjes (nah zeg maar bulten) van.
:o nooit bij stil gestaan. Waar heb jij het mee vervangen?
@Bladerdeeg door een gewone makeupreiniger. Ik heb een tijd lang gewoon de miscellair van Garnier gebruikt, en op dit moment een milk van Cenzaa, ook heel fijn maar nogal een ander budget.
Holy crap, wat is dat spul van The Ordinary goed! Gebruik het nu twee dagen (Buffet, Nianicamide en Salicylic acid) en ik zie nu al verschil :o

Ik heb het trouwens besteld via Cult Beauty in de UK, levering was binnen 3 dagen en de prijzen zijn niet hoger dan bij TO zelf.
@Gemma Teller Jaaaa hier ook al zichtbaar verschil! Ben heel blij met mijn aankopen en de tip van @TheEvilQueen om te stoppen met kokosolie als make-up remover.

Mijn voorhoofd is gladder, bultjes en rode vlekjes zijn verminderd, zonnebrandcrème break-outs zijn ook niet meer voorgekomen. Mijn vriend heeft een moeilijke, vette huid met veel talg en olie. Wil het nu ook zo graag op zijn hoofd proberen en het resultaat zien haha. Soort van gevoel van wanneer de tellsell dweil blijkbaar echt werkt en je het op alle vloeren wil uitproberen hahaha.
Wat fijn @Bladerdeeg ! Buffet is ook gewoon geweldig spul trouwens, dat heeft ook zeker geholpen. De Niacinamide wil ik ook nog eens proberen, deze week maar even een bestelling plaatsen.
Heeft iemand van jullie ervaring met de exfolianten? Ik gebruik nu eens per week de 10% AHA van PC, maar zoek een wat goedkoper alternatief zodat ik het wat vaker kan gebruiken.

En de buffet, waar in jullie routine gebruiken jullie die? Hoe is de substantie?
23DBDBF9-F6B5-48BD-A983-4220B1861310.jpeg
Mijn eerste probeersels. Ik heb ergens geen idee wat ik nou besteld heb ondanks dat ik de omschrijving op hun website heb gelezen. Iemand advies hoe ik dit moet gebruiken/hoe vaak/welke volgorde? Mijn dagcreme is embryolisse en verder gebruik ik niks. 😬 Vind het wel tijd (eind 20) dat ik mn huid serieus ga nemen.
Eerste bestelling! Ik heb een droge huid met af en toe eczeem en eens in de zoveel tijd een puistje.
Bijlagen
Screenshot_20180820-100458_Outlook.jpg
van Dazed