Ik ben bereid te doneren

Ja
3
16%
Nee
16
84%
Beste Leden,

Dit forum bestaat binnenkort een jaar: dit betekend dat de hosting afloopt. Onze beheerder heeft deze kosten op zich genomen voor het eerste jaar. Zijn jullie bereid deze kosten voor het tweede jaar op jullie te nemen dmv crowdfunding? Deze kosten bedragen ongeveer €75. Een andere optie is dat het forum helaas moet sluiten. Er zijn verder geen inkomsten geweest dmv advertenties en dergelijken.
No offence, maar denk dat weinig leden bereid zijn om te betalen voor een forum dat eigenlijk al op sterven na dood is.

Heb eerlijk gezegd ook niet echt het gevoel dat er nog enige passie is om het forum levend te houden door de iniatiefnemers die dit hebben opgezet.
van Violet, HannaMarin, Elske en 1 anderen 
ik vind eigenlijk dat degene die een forum opstart hier vooraf over na moet denken of de financiele kosten. En diegene het zelf moeten bekostigen.
Leden komen er zelf bij, en dan later word er gevraagd of ze iets willen bijdragen, dat is niet de reden waarom die leden er gekomen zijn.
Het voelt voor mij hetzelfde wanneer ik een cadeau krijg voor mijn verjaardag, maar degene die het geeft kan het eigenlijk niet betalen en vraagt aan mij of ik mijn cadeau zelf kan betalen.
Dat voelt erg vreemd natuurlijk.

Bovendien vind ik dit forum niet actief genoeg, en ken ik niemand hier.
Ook een van de redenen waarom ik niet doneer.
en 75 euro vind ik wel erg veel! denk dat je dat met een handje vol leden die actief zijn niet gaat redden.
waskrijtje schreef:
14 mar 2019, 15:05
ik vind eigenlijk dat degene die een forum opstart hier vooraf over na moet denken of de financiele kosten. En diegene het zelf moeten bekostigen.
Leden komen er zelf bij, en dan later word er gevraagd of ze iets willen bijdragen, dat is niet de reden waarom die leden er gekomen zijn.
Het voelt voor mij hetzelfde wanneer ik een cadeau krijg voor mijn verjaardag, maar degene die het geeft kan het eigenlijk niet betalen en vraagt aan mij of ik mijn cadeau zelf kan betalen.
Dat voelt erg vreemd natuurlijk.
Ergens snap ik wat je zegt maar ik wil je graag toch wat achtergrond informatie bieden over de uitgezette vraag:

De gestelde vraag naar een financiële bijdrage was in onze ogen niet geheel onterecht. Natuurlijk is het de vraag in hoeverre dit nu nog zin maar dat even los gezien van de verdere reden. Hosting, opslag en database gebruik komt niet voor niks. Veel partijen kunnen dit ondervangen met bijvoorbeeld advertenties of andere vormen van commerciële samenwerking maar dat hebben we hier bewust niet gedaan, ook omdat ten tijde van de laatste egf dagen door verschillende personen werd geschreven dat zij wel zouden willen bijdragen. Ik heb persoonlijk alle kosten voor het eerste jaar op mij genomen, ook om destijds snel te kunnen opstarten. Daar zul je me nu niet over horen klagen maar dit betekende niet automatisch dat ik voortaan maar alle kosten op mij zou nemen.

Achteraf gezien valt natuurlijk te bedenken of een ingevoerd advertentieblok vanaf dag 1 had kunnen voorkomen dat er om een bijdrage gevraagd zou moeten worden. Maar helaas konden ook wij niet in de toekomst kijken hoe alles zich zou ontwikkelen en hebben we destijds in een kort tijdsbestek veel keuzes moeten maken.

Wellicht doet het je mening veranderen, misschien ook niet maar weet in ieder geval dat er wel wat aan vooraf ging. :)
van Chipss 
Ik wil wel even zeggen dat ik het super vindt dat de moderators en vooral @Tom dit allemaal zo goed hebben opgepakt toen EGF ten onder ging (RIP).
En ik hoop dat jullie hier niet al te erg van balen. Het is zo lastig om een forum draaiende te houden :)